مصطفی کرمی زرندی

مصطفی کرمی . . . دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گرایش فتوگرامتری. تجربه پرواز بیش از 100 هزار کیلومتر در طول 8 سال سابقه کاری موفق. برگزاری بیش از 83 دوره آموزش حضوری. افتخار تدریس و تجهیز بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی جهت راه اندازی واحد نقشه برداری هوایی از جمله فعالیت های تخصصی ایشان می باشد.

 

گزارش جامع دوره حضوری نقشه برداری هوایی با پهپاد کارخانه فولاد مبارکه استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری مسترپی، دوره آموزشی نقشه برداری هوایی با پهپاد به در خواست واحد نقشه برداری کارخانه فولاد مبارکه استان اصفهان برگزار گردید.

در این دوره‌ استاد کرمی در بازه زمانی ۵ روزه و در سال ۱۴۰۲ ، دوره حضوری آموزشی نقشه برداری با پهپاد را با ظرفیت ۲ نفر تدریس کردند.

در روز اول از این دوره، مباحث مربوط به، گواهی مهارت خلبانی، که شامل سرفصل های: ساختار شناسی ظاهری و داخلی، نحوه عملکرد پهپاد برای پرواز، نحوه مدیریت پرواز، عیب یابی و کالیبراسیون، نرم افزارهای مرتبط با مدریت پرواز پهپاد، تنظیمات تخصصی حین پرواز و تنظیمات دوربین بیان شد.

در روز دوم، مباحث مربوط به: اصول فتوگرامتری، پارامتر های طراحی پرواز، نرم‌افزارهای کاربردی این حوزه، پارامترهای اصلی دوربین، شرایط نوری مناسب جهت تصویربرداری و تنظیمات صحیح دوربین جهت تصویربرداری بیان گردید.

در روز سوم از این دوره که جزء بخشهای جذاب دوره پنج روزه نقشه برداری هوایی با پهپاد می‌باشد، در شرکت گاز کرمان برگزار شد. در این روز تماما به تمرین موارد دو روز گذشته پرداخته شد و نکات اجرایی لازم جهت انجام هرگونه پرواز نقشه برداری به کارآموزان آموزش داده شد.

روز چهارم و پنجم از این دوره، سیلابس مربوط به طراحی و پیاده سازی صحیح نقاط کنترل و چالش‌های آن و اصول پایه ای پردازش تصویر و آموزش جامع نرم‌افزار متاشیپ بیان گردید.

از سیلابس هایی که برای شرکت کنندگان از جذابیت بالایی برخوردار بود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، که این موارد صرفا در دوره نقشه برداری هوایی با پهپاد آکادمی آموزشی مسترپی بیان می‌شود.

آشنایی آنها با ساختار اصلی دوربین شامل سنسور، رزولوشن و فاصله کانونی می‌باشد. تاثیر هریک از پارامتر های سرعت شاتر، ایزو و اپرچر در تصویر و خطاهایی که ایجاد می‌کند و نحوه کاهش خطاهای آنها، تاثیر مارجین یا حاشیه تصویربرداری در دقت پروژه‌های نقشه برداری و تئوری پشت پرده این پارامتر، که رعایت آنرا الزامی می‌کند.

یکی از سوالات درگیر کننده ذهن شرکت کنندگان چگونگی رسیدن به بعد سوم از تصاویر دوبعدی می‌باشد که فرایند رسیدن به بعد سوم به طور کامل هم به صورت تئوری فتوگرامتری و هم اجرایی عملی پردازش آموزش داده شد.

محوریت آموزش دوره برای این سازمان، یک دستگاه ماتریس300 بوده است.

همچنین به اطلاع می‌رساند، مجموعه آکادمی آموزشی مسترپی، آمادگی کامل خود را برای برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزاریی در حوزه نقشه برداری با پهپاد برای ارگان ها و سازمان های علاقه‌مند اعلام می‌دارد

آموزش بر مدار مسترپی…

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گزارش جامع دوره حضوری نقشه برداری هوایی با پهپاد کارخانه فولاد مبارکه استان اصفهان

دوره خلبانی با پهپاد
اپلای مهندس نقشه بردار